En lugn stund innan tipsandet fortsätter

Det är imponerande vilken skörd av ny musik PK lyckats hitta de 17 dagar vi spenderat i 2011. För min del innebär ofta Januari lite av en lågperiod där jag lyssnar på lite jag missat, försakat eller bara vill höra mer av.



Årets roligaste projekt har varit att bygga om en gammal skänk till en fantastisk stereomöbel, något som ni kan se resultatet av här ovanför.
Mina musikaliska höjdpunkter hittills är t.ex att jag till slut lyckats hitta Sykets slutsålda Fish Band EP på vinyl och gjort två grymma köp från No Method Records. Jag beställde finfina Simian Ghost och First Love, Last Rites för otroliga €10 (89kr) styck, inkl frakt och en digital download. Det är alltså i runda slängar lika mycket som du betalar för en digital skiva på Itunes, du får "bara" en vinyl gratis på köpet.

Jag har även upptäckt hur fantastisk Black Keys senaste skiva Brothers är, PK och Tomas visste det och nu har även jag förstått det. Om jag hade skrivit min årsbästalista idag så hade den platsat. För er som missat den, skynda er och lyssna (t.ex) på spotify

Idag hamnar videon längst ner då inlägget inte handlar om den, utan det är bara en fantastiskt fin låt som jag ofta lyssnar på. Den är för alla mina vänner som är utspridda över hela Sverige, alla alldeles för långt från mig.

My Morning Jacket - All The Best

Comments

0 Responses to "En lugn stund innan tipsandet fortsätter"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet