First Aid Kit

Två svenska systrar sjunger avskalad musik med grym känsla av folkpop. Systrarna i First aid kit gjorde sig först kända tack vare en bra cover på Fleet Foxes. Förra året släppte de sin Drunken Trees Ep på The knifes skivbolag och i år har den släppts i europa och även på Spotify.


Jag fullkomligen älskar Fleet foxes covern, speciellt med tanke på att den spelas in med en videokamera i skogen, ingen studio, mixning osv där inte. Epn är också riktigt bra och deras röster är grymma, speciellt med tanke på att den yngre systern är född -93.
Nu har de släppt en singel från den kommande fullängdaren (feb 2010 tror jag). Den heter Hard believer och allt jag kan säga är, Lyssna, det är sjukt bra.

Comments

3 Responses to "First Aid Kit"

Oft sa... 2009-09-05 11:39

Riktigt bra skit asså dragomir! Fyra av fem kokta räkor i betyg :)

heffebomb sa... 2009-09-09 13:08

Såg en intervju när jag surfade runt nyss. kanske något för er frälsta?
http://www.youtube.com/watch?v=P7Hq7Gs6vP8

Danne sa... 2009-09-28 22:04

Jag började helt ärligt grina när jag lyssnade på fleet foxes covern och tittade på jossan!

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet