Common Enemy



Det finns skatepunk och det finns skatepunk. Det här är nog den bättre sorten. Med låttitlar som Build ramps not bombs, Skate that shit, 7 ply, Late night skate och Wheelbite fattar man att det åks en del bräda mellan besöken i replokalen. Det är schysst tempo och slamrigt. Jag blir peppad som fan :)

Common Enemy bildades -98 i Pennsylvania och började styra låtar om skate, skräckfilmer, vardag och politik.
Dom har släppt en del sjuor och splittar samt tre fullängdare, bland annat Late Night Skate som är den skiva jag lyssnat mest på av det dom gjort. Nyligen spelade dom in Living the Dream som släpps nu på fredag den 11:e september.

Skate that shit!

Hemsida / Myspace

Comments

3 Responses to "Common Enemy"

Bryggaren sa... 2009-09-06 23:00

härligt slammer. sången är antingen sjukt irriterande eller lysande. har inte bestämt mig ännu :)

heffebomb sa... 2009-09-06 23:13

Jag gillar den. Blir lite mer karaktär, lite uppkäftigt.

Det är ny sångare på nya skivan. Får se hur det låter.

Pappa Dread sa... 2009-09-07 11:34

"Build ramps not boaaambs"

Lät inte helt fel måste jag säga. Ska ta å ge albumet ett par vändor när det kommer. Är det värt så köper jag det så kan Common Enemy tacka piratebay för en såld platta :P

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet