Davila 666


En gång för länge sen, när jag var liten, någonstans mellan min första skiva och det bryska uppvaknandet som bredbandet gav hörde jag en låt som jag verkligen, verkligen gillade. Om jag berättar den här historien någon gång för mina framtida barn kommer jag berätta om den obskyra punk/popgruppen Plastic Bertrands version av den här låten, även om det i själva verket var Pepsi-reklamens Presidents of the United States version som jag nötte. Låten var Ca Plane Pour Moi. Det är en sån där låt som har hängt med och plockats fram lite då och då.

Jag tror att jag kan ha hittat en värdig tronföljare nu. Puertoricanska Davila 666 släppte i år albumet Tan Bajo där Patitas finns med. Allt är inte lysande, men tillsammans med låten Ratatá och livematerialet de verkar spela just nu är Davila 666 ett intressant band att lyssna in sig på. 

På Spotify

Comments

0 Responses to "Davila 666"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet