Noah and the whale

Som om det var ödet så följer jag upp tomas folktips med ett alldeles eget.
Jag har skrivit om bandet en gång förut.
Då var de aktuella med sitt debutalbum Peaceful the world lays me down, nu är det dags för uppföljaren The first days of spring.
Då sjöng Laura Marling i bandet, nu gör hon inte det.
Då var sångaren Charlie Fink tillsammans med Laura Marling, nu är förhållandet över. Skillnaderna mellan albumen är stora och det hörs också. Det är främst förhållandet som är den stora skillnaden för då debuten var en glädjesprudlande uppvisning i folkpop är uppföljaren en helningsprocess. Skivan, som är en temaskiva över just ett brustet hjärta går från förtvivlan och genom helningsprocessen. Med skivan följer en film som jag inte hunnit se ännu (men tro mig, den kommer att ses direkt skivan fysiskt finns i min hand!). Videon nedan är både en trailer för filmen och en video för en av albumets många fina spår.

Noah and the whale - Blue skies

Detta är inte mindre än en smått fantastisk skiva som varmt rekomenderas!

Comments

0 Responses to "Noah and the whale"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet