Mumford & Sons

Hade jag haft ett läderskärp på mig just nu hade nog möjligheten funnits att jag skurit ännu en skåra i det. Hade jag gjort det i samma syfte någon gång tidigare hade inte skåran varit ensam på bältet, för det börjar bli ett par stycken nu; lysande folkartister alltså.

Mumford & Sons härstammar från London, polar ihop med Noah and the Whale och två av medlemmarna har bland annat lirat med Laura Marling under hennes soloprojekt. De bildades 2007 och har till dags datum släppt 3 EPs (2x2008,1x2009), med sitt debutalbum Sigh No More vilandes mot slutet av oktober då det är tänkt att släppas.

Det är känslofylld musik, varierande fartfylld och långsam med klara influenser från folk och med en bra dos indierock. Om jag var lyrisk över Wild Beasts så är jag nog extra lyrisk över Mumford & Sons. Håller det kommande albumet samma klass som det jag hört hittills stämplar jag nog årets album på det direkt.

Favoriten är lämpligt nog förstasingeln från kommande skivan; Little Lion Man.

Comments

0 Responses to "Mumford & Sons"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet