White Lies

Englands senaste superhype heter White Lies.
Jag personligen gillar hur brittiska musikjournalister febrilt letar efter nästa superband som ska fylla tomrummet efter jättar som t.ex Oasis. Ofta känns hyperna lite som dagsländor men jag brukar trots allt gilla det mesta de hypar. Så är fallet även denna gång.
White lies spelar en Joy division inspirerad rock i ungefär samma liga som The Editors eller Interpol. Efter bara några lyssningar gillar jag verkligen det jag hör, även om det i mina öron inte riktigt når samma klass som de ovan nämnda banden.
Bandet bildades i Londonförorten Ealing och har spelat ihop sedan 2005. De har släppt en Ep vid namnet Unfinished business och fullängdaren To Lose My Life



White lies - To lose my life

Comments

0 Responses to "White Lies"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet