Suburban Kids with Biblical Names

Mycket på jobbet brukar resultera i lite på bloggen och jag har inte gjort något undantag från den regeln den här gången heller. Dagens band har jag dock lyssnat på sedan flytten till Umeå och innan någon blogg av det här slaget var aktuell.

Suburban Kids with Biblical Names (SKWBN) är en duo från Haninge som har gungat tillsammans sedan 2003. 2004 släppte de sin första EP "#1" och det var där i trakterna som jag sprang över den. Ett avskalat, lite plastigt indiepopsound som gärna ville rycka tag i mina mungipor varje gång jag lyssnade. Desto gladare blev jag året efter då det både kom en EP "#2" och ett fullängdsalbum "#3" med ett helt pack nya låtar att gotta sig i.

Någon gång där i slutet av 2007 hamnade duon i min malpåse framtills i år då jag av en ren slump fick tag på deras tredje EP "#4" som fick mig att damma av de gamla skivorna också.

Favoriten kommer från fullängdaren och heter "Loop Duplicate My Heart"

Comments

1 Response to "Suburban Kids with Biblical Names"

Bryggaren sa... 2009-05-27 20:32

va trevligt.. jag hörde något på svenska för ett tag sedan och blev otaggad. är det tillbaka på engelska nu? får beställa diiirekt.. sen är rent a wreck bästa låten. bästa konsertupplevelsen är nog den låten på scharinska med hjälp av en 13mannakör!! fantastiskt är ordet...

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet