Autokratz

Imorgon smäller det!

M.A.D.E. festivalen är igång. De flesta av oss kommer väl ihåg kvinnan som kissade på golvet (inte pga fylla, hon fick betalt!) och mannen som hoppade fram med en bägare och drack hennes urin med orden "Det smakar konst". Allt det där är en jävla idioti såklart och det gjorde mig, för att uttrycka mig milt, avigt inställd till festivalen. De senaste åren har jag inte alls brytt mig om festivalen, men så bokar de in något så lysande som Autokratz och det mesta är förlåtet.

Autokratz är en Londonbaserad electro duo som delar skivbolag med bl.a Crystal Castles, Hot Chip, Klaxons och Digitalism. De hypas otroligt mycket och sägs enligt "The Guardian" bli 2009 års stora genombrott. De jämförs bland annat med Daft punk, Kraftwerk och jag lägger till Justice på listan. Låter det bra? Det är det också!

Imorgon kl 23.30 intar de "Monteringshallen" på M.a.d.e. festivalen. jag kommer vara där, kommer du?

Autokratz - Stay the same


På lördagen spelar Chicks on speed på samma scen och även det lär kunna vara värt ett besök. Det sägs att allt möjligt händer under deras uppträdanden.

Chicks on speed - Wordy Rappinghood

Comments

0 Responses to "Autokratz"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet