Cornelia

Jag trodde aldrig att det skulle hända. Men det händer ju. Just nu. Jag är i full färd att skriva om en före detta Idoldeltagare.

Nu är det tursamt nog inte Darin, Ola eller något annat massproducerat spån som jag skriver om. Istället handlar det om Cornelia. Och hon har kommit en bra bit ifrån den musik som förknippas med Idoldeltagare.

Jag sprang på henne av en slump när jag satt på ztv.se och glodde på programmet "Streetsmart" där hon blev intervjuad. Ett par klick senare satt jag på hennes myspace och beställde.

Det jag hittils har fått tag på är hennes EP "Capsule" från 2007 med totalt fyra låtar. Musiken skulle enklast kunna förklaras som en lite lugnare hybrid mellan Zeigest och senare Robyn-alster. Det är en mjuk, ambient electro med stämningsfull, ljus och något "barnslig" sång. Kikar man på hennes myspace hittar man lite tyngre kreationer också. Favoriten på EP:n är "Still you pour it over you".

Comments

0 Responses to "Cornelia"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet