The Radio Dept.

2006, en varm majkväll vandrade jag nerför Åsögatan i Stockholm. Jag var nere för en longboardtävling och bodde hos en vän som jag ser för sällan. Jag skulle möta upp några vänner på medborgarplatsen och då jag började vandra tryckte jag på play på The Radio Depts senaste fullängdare 'Pet grief' och allt bara klickade. Sedan den kvällen gillar jag mina vänner, longboard, livet och The Radio Dept otroligt mycket.

The Radio Dept började som ett gitarrbaserat indieband men efter en Ep, en fullängdare och några avhopp (och kanske bytt musikintresse) förvandlades de till ett syntbaserat popband (skräms inte av ordet synt) och släppte ett av 2006 års bästa popalbum. 'Pet grief' är en lågmäld skiva där ingen låt riktgt sticker ut och passar bäst att lyssnas på som ett album, inte lösa låtar.

Nu är de tillbaka med Epn 'Freddie And The Trojan Horse' och den fortsätter i fotspåren efter 'pet grief'. Ett album släpps troligtvis till hösten.


The radio Dept. - Freddie and the trojan horse'

Comments

1 Response to "The Radio Dept."

Rawk sa... 2008-06-28 12:29

Fin blogg grabbar! Mycket läsvärt.

'Metallica' är dock inte nämnt en enda gång i er blogg (jag sökte!).

Watch and learn - fetfylla.blogspot.com

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet