Umeå Open 2008

Här är en lista på vad jag ska se på Umeå open, och varför.

Torsdag.
Vapnet - har gjort en duett med jens lekman och kan kanske vara bra live, det lilla jag hört inspelat låter dock inte jätteintressant. Efter de ska jag kolla in
Niccokick - Gillade inte alls första skivan, den nya är helt ok småpunkig indiepop. Efter det tänkte jag dissa Hästpojken innan jag laddar för att skaka rumpa till
Familjen - Grym skånsk electronica. Läs mer Här!

Fredag.
Öppnar jag upp med lite The Perishers - Soft "OC pop" från umeå, de kräver såklart ett besök innan jag intresserad springer ner för att se vad Kleerup har att bjuda på. Vilka kommer att gästa? Efter det blir det nog Mando diao och deras skräniga rock. Mest bara för att jag inte är speciellt intresserad av Anna Järvinen som spelar på en annan scen. Efter det blir det jobbigt, både Laura Marling och The Kills är riktigt bra på skiva. Jag tror att jag börjar med The Kills, men eftersom de spelar i Idun så kommer jag nog att byta till Laura Marling och äpplet.
Fredagkvällen fortsätter starkt med Ceasars i idun, men mitt val blir äpplet och Los campesinos och deras medryckande indiepop. Hinner jag så besöker jag troligtvis Klubb Freja där Happy nation spelar vad som sägs vara en grymt intressant elektronisk dansmusik.
Efter det skyndar jag mig nog hem för att utmattad falla ihop i sängen.

Lördag.
Those dancing days får inleda kvällen med deras trevliga pop. Jag är dock orolig för att de är tråkiga live och om så skulle vara fallet så blir det nog singer/songwritern Christian Kjellvander. Han är dock riktigt dålig på mellansnack, så det tar faktiskt emot lite. Efter det står det mellan Neverstore och El perro del mar. Ingen känns riktigt intressant, men valet hamnar på El perro del mar och hennes... orgelpop (?). Efter det hoppas jag att Lykke Li kan vara lika bra som hennes hit 'Little bit' är. Jag hoppas att Lykke lyckas få igång mig, om inte det så borde Johnossi kunna ordna det. Med bara en akustisk gitarr och ett trumset på scen sägs de kunna göra underverk live. Därför hoppar jag över Timo Räisinen som spelar samtidigt. Kvällen får avslutas med Pacific och deras lite småstekiga skärgårdselectronica. Marit Bergman spelar samtidigt, men henne har jag sett förut och då passar jag på henne, trots att hon är bra live.

Söndag.
Sover jag nog bara.



Los Campesinos - 'Death to Los Campesinos'

Comments

0 Responses to "Umeå Open 2008"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet