Iron and wine - The shepherds dog (album)

Iron and wine - The shepherds dog (album)

Ni har nog hört mig prata om denna artist gång på gång. Men han är faktiskt så bra!

Iron & wine, eller Sam Beam, som han egentligen heter har släppt fyra fullängdare och några Ep:s. Mitt tips gäller hans senaste album. Anledningen jag väljer att tipsa om just det är för att det låter lite annorlunda än hans första tre plattor. man kan säga att hans första tre album i princip är inspelade på en enkel studioutrustning och innehåller mer eller mindre honom och en akustisk gitarr, medan det senaste albumet är inspelat i en studio med ett riktigt band som backar upp honom.
Inte för att de tidiga albumen är dåliga, eller låter dåligt. Hade jag hittat honom tidigare hade jag nog lyssnat sönder även de skivorna, men det blir svårt att lyssna på de efter man lyssnat på det senaste, det känns som ett steg i fel riktining så att säga.

Ta på er hörlurarna, gå ut i vårsolen, njut av mannen med det snygga skägget, den sköna rösten och de ljuvliga melodierna.

´Boy with a coin´



http://www.myspace.com/ironandwine

Comments

0 Responses to "Iron and wine - The shepherds dog (album)"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet