Matt Costa

Jag vet inte riktigt vad som definerar skejtpunk, i USA kallas det väl bara punk-rock? Är det att det är punkrock som skejtare lyssnar på? eller är det punk-rock gjorda av skejtare? Om det är det senare så har det gamla skejtproffset Matt Costa uppfunnit musikstilen skejtsinger/songwriter.

Matt slutade skejta efter ett grovt benbrott och hängav sig helhjärtat till musiken. Nu har han släppt så mycket som två fullängdare och två Eps.

Musiken påminner väl om Jack Johnson, fast det är inte lika... fluffigt? Jag vet inte vad jag ska kalla det, men Jack Johnson är så jävla mysig så att jag tappar lite intresse, då lyssnar jag hellre på Costa.

Costas senaste skiva, 'unfamiliar faces' är en trevlig skiva som inleds med den lite småtöntiga 'Mr. Pitiful' innan den blir soft och skön, passande för bakgrundsmusik, hörlursmusik eller liknande softa göromål. Bästa spår, just nu iaf, är 'Emergency call'.

'Mr. Pitiful'


och nu.

Lite bakgrundsinfo. :)

Matt Costa Skejtar

Comments

0 Responses to "Matt Costa"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet