Hot chip

Om ni inte har hört Hot chip så har ni missat något stort. Första skivan (Sanfrandisco E-Pee) har jag inte fått tag på, den andra (Coming on strong) var laid back electronica typ. Den tredje plattan (The warning) var deras stora genombrott, grymt dansant och enligt mig en av 2006 års bästa skivor.

Nu har de släppt nytt. Ni borde ha hört låten ´Ready for the floor´ men om ni inte har det så är det dags att skaffa albumet. Made in the dark heter skivan och tar nästa steg. Vad det steget riktigt är kan jag inte förklara, men det är ett väldigt bra steg enligt mig. Skivan har de dansanta elementen från the warning, den har de softa elementen från coming on strong och den har även de nya mer skruvade elementen. Lyssna på andra spåret ´Shake a fist´ och njut. Jag får gång på gång "överkörd" känslan av denna skiva.



Gillar ni de? kolla in ´Junior boys´ (tex in the morning). Vill ni ha rockigare electro skulle jag föreslå The Rapture, men de lär jag skriva mer om vid ett annat tillfälle

Comments

0 Responses to "Hot chip"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet