Jack White

Ibland vill jag vara Jack White. Just nu är jag inne i en sån period. Jag lyssnar på hans musik, imponeras av hans gitarrspelande, hans sång och hans låtskrivarkunskaper och jag tycker att han verkar allmänt bra som person. 
Jack White är främst känd från The White stripes, men har även släppt bra musik med The RacounteersThe Dead Weather och nu även som soloartist. I år har soloartisten Jack White släppt albumet Blunderbuss, ett album som jag gillar mer och mer för varje genomlyssning. Här är ett av flera riktigt starka spår på skivan


En av de saker jag själv känner att jag missat under 2012 var att se honom live med något av de två kompband han framgångsrikt turnerat med i år. 
Då jag sitter och kollar igenom alla videos från Blunderbuss snubblar jag över en liveinspelning med honom och båda banden. Riktigt bra och sevärt! 

Comments

0 Responses to "Jack White"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet