Josh T. Pearson


Josh T. Pearson - Woman When I've Raised Hell

Precis som Josh T. Pearson säger i början på denna video "I don't know if any of you guys know who the fuck I am?" så visste inte jag vem han var innan jag såg den, men när jag började se ville jag absolut veta mer. 1996 startade han det psykedeliska rockbandet Lift To Experience som släppte dubbelalbumet "The Texas Jerusalem Crossroads" 2001. Dom splittrades strax därefter och sen dess har han i princip inte släppt nåt material utan nästan bara spelat diverse livegig. Som han säger så spelar han bara country nu och har ett soloalbum, "Last Of The Country Gentlemen", på gång som ska släppas i mars 2011. Gillar ni det som precis som jag gör kolla in hans Myspace för mer musik och information.

Comments

0 Responses to "Josh T. Pearson"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet