Sufjan Stevens


Sufjan Stevens - I Walked

Till att börja med, jag är jävligt, jävligt taggad över detta.
Sufjan Stevens är tillbaka med sitt första riktiga album sedan 2005 års Illinoise.
Det är ett helt nytt sound, banjon och stråkarna verkar han ha lämnat bakom sig och plockat fram elektroniska hjälpmedel (det var här jag tänkte NEEEJ, men håll ut (och lyssna på låten ovan) ) och det fungerar otroligt bra. Nu har jag bara hört I Walked som ni troligtvis lyssnar på samtidigt som ni läser detta (och om inte, då har ni missförstått meningen med den här bloggen) men den är ju inte mindre än en smått fantastisk låt. Stevens har enligt mig gjort helt rätt då han gått vidare i sin musikaliska upptäcksfärd, för det går inte direkt att göra en ny Chicago. Har ni missat den? Då avundas jag nästan er, för ni får lyssna på den för första gången.


Sufjan Stevens - Chicago

Comments

0 Responses to "Sufjan Stevens"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet