Tinashé


För ett tag sedan fick jag det glädjande beskedet att jag fått jobb i London i minst tre år och efter det har det av någon anledning bara snurrat band som härstammar från London i mina högtalare. Den senaste upptäckten från detta musikaliska mecka är Tinashé, en 25-åring som ursprungligen härstammar från Zimbabwe och som gör musik i ett ganska brett spektrum. Låten ovan är en en uppskattande passning till Vampire Weekend enligt honom själv och visst är det ganska mycket popdoft på detta? För övrigt vinner trummisen på charmpoäng.

Låten nedan är kanske lite rakare i sitt upplägg och är kanske för producerad. Spontant har jag fastnat för de versionerna av låtarna som inte är studiproducerade, då de känns lite mindre radiopolerade och tillrättalagda. 15 februari släppte han EPn "Mayday" och jag har inte sett något om ett fullängsalbum ännu.

Comments

1 Response to "Tinashé"

Bryggaren sa... 2010-06-09 14:10

Ja, studiolåten hade tyvärr inte mycket att säga till om. replokalslåten ägde upp!

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet