The Winter Mountain Band


Det blev inte så många konserter som jag hade önskat i London, men staden står kvar och det är inte helt omöjligt att jag tar mig dit igen. Ett av de band jag hade privilegiet att få se var The Winter Mountain Band. Precis som i princip all hypad musik i England, och framförallt London, finns det en tydlig koppling till folkmusiken. Det är avskalat, med omväxlande gitarr, piano, munspel och stämsång. Du kanske inte vrider på "Sorrow" eller "Shed a little light" när du ska ut en kväll, men varför inte när du kommer hem från jobbet, sätter dig i din favoritfåtölj, öppnar en Newcastle Brown Ale och läser senaste numret av Mojo.

TWMB kommer från Donegal i Irland och hade enligt utsago jobbat ihop resekassan på Tesco och sedan dragit ut på vägarna. Jag såg dom på en liten studentpub i södra London, framför kanske 50 pers, men hoppas att turnén leder till ett skivkontrakt. Förhoppningsvis kan jag då komma tillbaka och se dom framför en publik de förtjänar.

Comments

0 Responses to "The Winter Mountain Band"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet