Sampling saturdays


Method Man, Raekwon & Ghostface - Our dreams

Att samplingar är något som förekommer till stor del inom hip hopmusiken är något som uppskattas av mig. Några av mina absoluta favoritlåtar genom tiderna har samplat allt från gamla souldängor till 80-talspop och allt möjligt annat. Därför tänkte jag slänga upp lite tips på låtar som jag tycker har lyckats med detta. Hur som helst tipsade jag om denna låt tidigare och nu har dessa tre Wu-Tang medlemmar äntligen spottat ut en video till den från deras kommande samarbete "Wu-Massacre" som ska släppas 30 mars. Självklart tycker jag den är grym och självklart har dom samplat The King of pop's låt "We're almost there" från hans album "Forever Michael" som släpptes 1975. Kolla in originalet nedan och jämför.



Michael Jackson - We're almost there

Comments

0 Responses to "Sampling saturdays"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet