Mother James



Har just (som i alldeles nyss) snubblat över ett band från huvudstaden jag kände att jag måste dela med mig av diiirekt. Det räckte med de 10 första sekunderna av låten "That's what you get for dogging" från nya plattan "Brute Noir" som släpps imorgon. Det är länge sedan jag föll så pladask. Sjukt bra! Mother James spelar en form av rökig, raspig, blues med blås och är enligt dom själva inspirerade av bl.a. Tom Waits, The Band, Bob Dylan, Howlin Wolf och Screaming Jay Hawkins(!). Jag trycker på gilla-knappen något så överjävulskt hårt för det här och förhandsbokar skivan.

"With an irresistible mix of swinging blues stomp and 60s pop refrains Mother James entered the stages in Stockholm, Sweden during 2005, and was immediately appreciated as a fabulous live act and a welcomed contrast to all the boring crying-in-your-beer singer/songwriters."

Comments

1 Response to "Mother James"

Bryggaren sa... 2010-03-27 15:46

addades på spotify direkt!

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet