Frightened Rabbit


Frightened Rabbit - Nothing Like You

Det är få saker som slår att ta en promenad med en ny skiva i hörlurarna. Är skivan bra så blir den så fantastiskt bra i mina hörlurar. Det var vad som hände mig igår då jag för första gången lyssnade på Frightened Rabbit och deras nya skiva The Winter Of Mixed Drinks. Problemed med det hela är att sedan skriva ett inlägg utan att använda sig av superlativ som världens bästa och fantastiskt, men just nu känns det så. The Winter Of Mixed Drinks har slagit läger i mina hörlurar och den kommer stanna kvar där länge.

Frightened Rabbit är för övrigt ett skotskt band som släppt tre fullängdare och spelar rock i klass med t.ex The Twilight Sad (och som vanligt hör jag inslag av Arcade Fire). The Winter Of Mixed Drinks är en skillsmässoskiva med lagom muntra texter, så jag lämnar er med denna fantastiska text från Keep Yourself Warm
I'm drunk, I'm drunk
And you're probably on pills
If we've both got the same diseases
It's irrelevant girl
And the room fills with steam
Oh, evaporates disappears
My point of entry is the same way
That I leave
The Winter Of Mixed Drinks finns inte på spotify (ännu) men det gör deras övriga skivor, som inte heller går av för hackor.

Comments

0 Responses to "Frightened Rabbit"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet