Midlake

Midlake - Fortune

Midlake är tillbaka med uppföljaren till 2006 års ofantligt underbara The Trials Of Van Occupanther. Det är ingen lätt uppgift eftersom skivan hyllats otroligt mycket och som sagt är otroligt bra. För de som inte vet så är Midlake ett rockband som sjunger skäggig folkdoftande rock med fina harmonier. Nu har jag bara lyssnat på nya albumet The Courage Of Others ett par gånger så jag kan inte säga om den närmar sig föregångarens storhet, men redan nu vet jag att det ären väldigt bra skiva. The Courage Of Others är något mer nedtonad än The Trials Of Van Occupanther och hittills känns det inte som att någon låt sticker ut, utan skivan känns jämnbra.

Fortune här ovanför är från det The Corages Of Others, men jag kan omöjligt skriva om midlake utan att länka till Roscoe (fast jag skulle lika gärna kunnat länka till t.ex Van Occupanther eller Head Home) från ooootroliga The Trials Of Van Occupanther!
Midlake - Roscoe

Comments

0 Responses to "Midlake"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet