Vitalic


Vitalic - Terminateur Benelux

På lördag kommer tre av ljudvågors skribenter (och pastorn, min radarpartner från Club Bingo Bango) DJa på en hyrd klubb och jag är taggad som få då det känns som ett sjukt roligt steg framåt för bloggen i dess planerade världsherravälde! De som är inbjudna och anmälde sig innan det blev fullbokat hoppas och tror jag får en sjukt rolig kväll. Jag kommer personligen att göra mitt bästa för att lyfta taket, bland annat med hjälp av Vitalic.

Vitalic är fransmannen Pascal Arbez en före detta trombonist! som efter att ha hört Daft Punk började producera elektronisk dansmusik. 2005 släppte Vitalic den hyllade fullängdsdebuten OK Cowboy (som påminner om såväl Daft Punk som Air), men jag fann honom inte förrän släppet av årets Flashmob. Flashmob känns hårdare än föregångaren och påminner bland annat om Justice tack vare den (i princip) patenterade distortionen. Jag bjuder på två feta låtar från Flashmob, ovan är det Terminateur Benelux, en sjukt roligt dansgolvsdänga med lite cowbell bland annat, nedan är det One above one, en enligt mig klockren hit. Inte fy skam!


Vitalic - One above one

Comments

0 Responses to "Vitalic"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet