Johnny Kask



Jag är ett stort fan av teorin att gott plus gott, det blir jävligt bra. Sen har jag en svaghet för kärleksfulla covers med glimten i ögat. Till det ska läggas att jag anser att Rotblos med Peps Persson är något av det bästa han har gjort, trots att det "bara" är gamla standards översatta till skånska. Lyssna på till exempel Min trollmoj funkar eller Skaka Kassaskrinet och inse att det är så sjukt bra. Dom som var med, kommer säkert ihåg att jag lyssnade väldigt mycket på Asta Kask när det begav sig. Dom var lite av förebilder. Jag, Erik och Benne brukade repa Ringhals Brinner och andra pärlor i Bennes föräldrars tvättstuga. On top of all that, så har ju Johnny Cash alltid varit jävligt bra. Vad får vi av det här då? Jo, vi får Johnny Kask! Två gamla medlemmar från Asta Kask, Bonta och Micke, tillsammans med några andra spelar Johnny Cash på svenska! Helt fantastiskt! Nu kanske det är så att jag är liiite biased, men jag älskar det! Sitter här och vevar med nävarna i bunkern. Enligt ryktena så spelas det in en platta i detta nu som släpps våren 2010 och ska följas av en turné. Jag kan knappt bärga mig.

Johnny Kask på Myspace

Comments

0 Responses to "Johnny Kask"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet