Dananananaykroyd


När jag såg namnet för första gången blev jag lite perplex. Det var lite grann som med !!! eller (chk chk chk), vill man inte att folk ska kunna söka på eller komma ihåg hur ens bandnamn stavas? Kanske framförallt; hur många "an" behöver man innan man blir nöjd? Tydligen 4 med ett a på slutet i det här fallet.

Den här stammande ordleken på Dan Akroyd (Ghostbusters någon?) härstammar från Glasgow och släppte sitt debutalbum Hey Everyone! tidigare i år. När jag lyssnar på skivan får jag ganska tydliga vibbar från Blood Brothers och ...And You Will Know Us by the Trail of Dead. Det är ganska slamrigt med skrikande falsettantydande röster och en hel del röj som strössel ovanpå.

Favoriten just nu är Black Wax som finns länkad här uppe. Den är kanske inte den mest talande för skivan med sitt lite renare sound, men hittar en ganska trevlig balans. Jag bjuder också en helt fantastisk cover på Devo's 80-talare Whip It! som inte finns med på någon skiva i dagsläget.

Comments

0 Responses to "Dananananaykroyd"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet