Roskilde och Faith No More

Det är tätt mellan festivalerna just nu och jag har nog inte riktigt hunnit smälta Rock am Ring ännu. Det var ju så mycket som var grymt där! Jag ska försöka ta mig i kragen och sammanfatta det hela med en lite toplista eller nått sånt i helgen. Nu tänkte jag däremot peppa för Roskilde. Roskilde i år är en väldigt speciell festival för mig. Det är troligtvis allra sista gången jag kommer få se Nine Inch Nails spela live och det är en chans att ÄNTLIGEN få se Faith No More spela.

Faith No More är ett rockband som inte påminner om några andra band och som sedan 1988 frontas av multigeniet Mike Patton. Bandet har jag dyrkat sen tidigt 90-tal och när de la prylarna på hyllan 1998 så hade jag fortfarande inte sett dem spela live. Nu, 11 år senare är de tillbaka och de har nog aldrig låtit bättre. Här snackar vi formtopp utan motsvarighet. Ni som inte tror mig kan kolla in klippen nedan, hämtat från helgens spelning på Download Festival. Ni som tror mig bör kolla in dem ändå. Det här är jävligt bra grejer!



Comments

0 Responses to "Roskilde och Faith No More"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet