Cold War Kids

Cold war kids bildades i Fullerton i Californien, men flyttade efter ett tag till LA. Med den staden som bas har de släppt två album och ett gäng EP. Mitt tips idag inriktas på de två fullängdarna.
I 2006 släppte Cold war kids debuten "Robbers & cowards" med superhiten Hang me up to dry och min personliga favorit We used to vacation. I september 2008 följde de upp debuten med "Loyalty to loyalty" där första singeln är Something is not right with me. Även om jag gillar att lyssna på "Loyalty to loyalty" så ger den mig inte samma känsla som "Robbers & Cowards". De recensioner jag läst är väl inne på lite samma spår. Mitt videoval kommer av den anledningen att vara från debutskivan.

Cold war kids - We used to vacation

Comments

0 Responses to "Cold War Kids"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet