Vincent Vincent and the Villains

Vincent Vincent and the Villains är ett band från London som spelar skön musik. Det klassas väl som pop, men jag tänker en hel del på rockabilly då jag hör det. På ett bra sätt dock. Bandet har signat för EMI och efter ett par singelsläpp kom till slut albumet 'Gospel Bombs' nu i mars. Det svänger.

'Pretty Girl'


'On my own'


Sångaren Vincent Vincent är en konststuderande som valde att hoppa av college för att satsa på musiken. Konststuderande som gör bra musik verkar det finnas många av, men det kanske jag skriver om en annan gång.



(edit) Upptäckte precis en sjuk grej. Jag har lyssnat på vincent vincent and the villains iaf en månad men kände för att skriva om de just idag, och då jag sedan kollar in dagensskiva.com så skrev de om skivan igår. great minds think alike? :)

Comments

0 Responses to "Vincent Vincent and the Villains"

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet