Umeå Open 2008 i backspegeln

Det är söndag, jag sitter smått bakis i bara kalsonger och försöker peppa mig själv att städa efter helgen. Det går sådär. Istället sammanfattar jag helgen.


Som jag skrivit förut var familjen riktigt bra på torsdagen. Fredagen innebar pepp på bland annat the kills, laura marling och kleerup. Tre platta fall. Laura marling var förkyld och spelade i ca 20 minuter, the kills missade jag pga andra omständigheter, men ryktet säger att de var riktigt dåliga. Kleerup med gäster stod det på schemat, men vart var gästerna? Även där en besvikelse.
Det enda jag såg som var bra på fredagen var Los campesinos! som spelade underbar dansant indiepop. Tyvärr var jag tvungen att dra efter ca 5-6 låtar, och enligt rykten så var det ungefär där som de började bli tråkiga och tappa intensitet. Så där hade jag tur iaf.

Lördagen skulle börja med those dancing days, men de spelade typ halv åtta så det blev inget, skippade dessutom el perro del mar och peppade på lykke li. Då vi kom till UO så visade det sig att Marit Bergman ställt in och hela schemat var ändrat. Those dancing days hade precis börjat spela och Lykke li var flyttad till senare.
Those dancing days var faktiskt riktigt bra trots dåligt ljud och trots att jag inte hört mer än typ två låtar förut. Efter det var deet då Lykke li som blivit uppflyttad till idun. SHIT!! va bra hon var live. Det var hästlängder bättre än hennes skiva. Vi var sjukt stokade!
Till slut gick vi och såg slutet på Johnossis konsert och de röjde också riktigt bra! Kvällen avslutades med pacific i studion och kvällens enda besvikelse. Det lät playback och såg inte roligt ut heller. Tur att det fanns en bar där. :)

De bästa spelningarna var helt klart familjen och främst Lykke li!!

Familjen - *Det snurrar i min skalle' Live " Umeå open 2008


Idag då jag vaknade kom dock helgens leverne ifatt mig
"Skyddat belopp -1 767,80 "
Ouch

Comments

1 Response to "Umeå Open 2008 i backspegeln"

Anonym sa... 2008-03-30 19:24

The Kills va grymma men ljudet va oerhört kasst. Något som Jamie "Hotel" Hince påpekade gång på gång - smått förtvivlad. Tillslut då dom insåg att det inte skulle ordna till sig blev dom less och efter det tvärdog spelningen.. Trist som fan. Men det va grymt att höra "Fried My Little Brains". Bra skit!

Kontakta oss

Sök inlägg

Ljudvågsarkivet